12 Aralık 2014 Cuma

Buğulama Balık

Bilin bakalım tarifi kimden aldım. Çok şaşırdınız değil mi Şekerden tabi kii. O da bizim buranın en ünlü balıkçısından almış. Bir numara da yokmuş aslında ama ne lezzetli. Lütfen deneyin.

Öncelikle büyük bir somon iki kişi için yeterli. Onları temizlettim. Bende beceri yok derisini ayıramıyorum. Sıra gelsin tarife... 1 yemek kaşığı tereyağı ile bir miktar sıvı yağı tavaya koyuyorsunuz. Tereyağı tam eriyip o ağır koku çıkmadan balıkları tavaya diziyorsunuz. Rendelenmiş 4-5 domates ve ince doğranmış 4-5 sarımsağı tavaya ekliyorsunuz. Tuz ve tercihe göre pul biber de unutulmamalı. (Çok seviyorsanız benim gibi sonradan biraz daha ekleyedenilirsiniz) Kapağını kapatın çok kısa bir süre sonra hazır. Afiyet olsun...

Geçen günlerde fırın poşetinde levrek yapmıştım onu da çok sevmiştik ama bu bir harika oldu. Hem de çok kısa sürede. Yapın nolur siz de çok beğeneceksiniz. Dua edersiniz. İyi hafta sonları...

Bu arada yarın Şekere davetliyiz bakalım neler döktürecek yine. Bizi kalori bombardımanına tuttuğu sofrası için yarın akşamı bekleyiniz... Sevgiyle kalın...


Ben böyle resim çekerken hep söylenen biri var yanımda. "Yemeğimiz soğudu, biz bunları remini çekmek için mi yaptık" vb.

Hiç yorum yok: