15 Mayıs 2015 Cuma

Kumpir Yapımı

Kumpiri çok seven ben hiçbir yerde yapılan kumpiri beğenmiyorum. Beğendiğim yerde ise kabuklarına kadar da yiyorum. Eşim de kabuklarını da yiyorum diye verdiğimiz paranın hakkının verdiğimi söylüyor :) Ama deneyin çok lezzetli. 

Ben bugün yine arazide çalıştım üstelik belim de tutuldu diye eşim bana sürpriz yapmış. Yani bugünkü tarif ondan.


Kumpiri yapmak için büyük boy patatesi yıkayıp kurutun. Folyoya sarıp 250 derecede ısınan fırının en üst gözüne koyun. 1,5 saat pişirin ve kürdanla pişip pişmediğini kontrol edin. Piştiğinde de ikiye kesip tereyağı ve kaşarı koyup püre haline getirin. İçine istediğiniz malzemeleri ekleyin. Biz salam, kaşar, siyah-yeşil zeytin,  turşu, ton balığı tercih ettik. Üzerine de ben mayonez ve pul biber ekledim. Gayet de iyi olmuştu. Yani özetle kumpir yemek için evden uzaklaşmanıza gerek yok. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: