26 Ekim 2014 Pazar

Kedidilli Pasta

Artık tahmin ettiğiniz gibi bu pastanın tarifini de Şekerden aldım. Kendisi biraz cesaretli ve ben bunu çok takdir ediyorum. Her yeni denemesini misafirleri geleceği zaman yapar :) Bu da onlardan biri işte. İlk yaptığında birkaç arkadaşımız gitmiştik çok stresliydi çıkarırken ama siz hiç korkmayın son derece problemsiz şekilde çıkıyor. Sadece kelepçeli kalıbı çıkardığınızda kedidillerine değdirmeden kaldırmanız gerekiyor. 

Gelelim yapımına... Öncelikle kedidillerini kalıba göre kesiyorsunuz. Birini kestikten sonra diğerlerini ona göre kesebilirsiniz. Ama ne kadar dikkat ederseniz edin uzunlu kısalı olabiliyor. Uzun olanda sorun yok kısaltırsınız ama kısa olanları koymayın. Onları da içine koyarsınız. 

Kesilmiş kedidillerini bir kaseye koyduğunuz soğuk sütte ıslatın. Her iki yüzünü de birer kez süte batırmanız yeterli olacaktır. Çok bekletmeyin. Islattığınız kedidillerini sırayla kalıbın etrafına, artan parçaları da tabanına dizin. 


Hazırlamış olduğunuz kremayı üzerine koyun. İçine kakaolu krema üzerine ise sade krem şanti güzel oluyor ama bende karışıklık oldu tam tersini yaptım siz karıştırmayın :)

Kremayı sürdükten donra üzerine bir kat daha sütte ıslatılmış kedidili dizip üzerini ise bu sefer krem şanti ile kapatın. Bir gece buzdolabında bekletirsrniz daha güzel oluyor. Üzerini de meyve ile süslerseniz hem yükseliyor böylelikle de kedidilleri uzun uzun kalmıyor hem de daha guzel bir görüntü oluyor.  Ben bir de aradaki krema üzerine çikolata damlası koymuştum. 



Püf Noktası: Servis yaparken her dilime iki kedi dili gelecek şekilde kesin daha fazlasında dağılıyor. Bir de kalıbı servis tabanına koyduğunuzda kayıyor araya peçete koymanızı öneririm. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: