16 Ekim 2014 Perşembe

Annemin Keki

Bu kek annemin yıllardır yaptığı bir tarif. Hep ezberimde arada değişiklik olsun diye kakaolu, tarçınlı, fındıklı, cevizli vb. yapıyorum. Bu sefer çok tedirgindim silikon kalıpta yaparsam kalıba yapışır mı diye. Yine Şeker :) dedi ki kalıbı sıvı yağ ile değil margarinle yağla üzerini de unla. E bu sefer de öyle deneyeyim dedim. Çok şaşkınım tek seferde çıktı :)

Bu arada size bir püf noktası daha vereyim. Bu da yeni annemin tüyosudur. Eğer normal kalıpta yapacaksanız kalıbı ocakta kızdırın. Sonra diğer aşamalar yağlama ve unlamayı yapın. Soğumasını bile beklemenize gerek yok. Ters çevirin servise hazır. Gelelim tarifimize...

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
3 su bardağı un
Vanilya
Kabartma tozu

Yapılışı:

Yumurta ve unları çırpın. Üzerine diğer malzemeleri ekleyin. Vanilya ve kabartma tozunu en üste unun üzerine koyun. İsteğinize göre kakao veya tarçınla tatlandırabilirsiniz. Ben bu sefer tarçın kullandım. Afiyet olsun...








Hiç yorum yok: