15 Ekim 2014 Çarşamba

Duvak Börek

Hani bahsetmiştim ya size misafirim çok bu aralar diye. Yine öyle bir gündü işte bu böreği yaptığım gün. Geçen sene ben blog yazmazken bulduğum bu tarifi yaptım. Tarifi aldığım blogu hatırlamıyorum kusuruma bakmasınlar :(

Yine böyle tarif falan aradığımız bir gün sıkça bahsettiğim arkadaşım Şeker dedi ki "Yaaa bak herkes yaptıklarını paylaşıyor biz hiç paylaşmıyoruz, sadece tüketiciyiz. Bizim de internete yüklememiz lazım ki herkes yararlansın" aslında çok da doğru demişti. Belki de bu yüzden yemek bloggerı gibi oldum şu sıralar :))

Bu kadar sohbetten sonra gelelim tarifimize. 

İç malzemelerini dileğinize zevkinize göre siz ayarlayın . Ben peynirli tercih ettim ama lor ile lezzetsiz oluyor beyaz peynir daha keyifli. Yufkayı ıslatmak için ise benim aldığım tarifte 1/2 çay bardağı su ve 1/2 çay bardağı sıvı yağı karıştırın fırçayla sürün diyordu. İlkinde öyle yaptım çok kuru oldu. Ben kuru börekleri çok sevmediğimden gelişigüzel su, süt ve sıvı yağı karıştırdım. kepçeyle yufkaya döküp üzerine yaydım.



Dörde kestiğim yufkayı sivri kısmından tutarak geri doğru çektim ve büzdürdüm.



Uç kısımlarını üst üste getirerek üzerine malzememi koydum.


Üzerini kapattım ve tersine katladım. 


Sonunda ise duvak gibi büzgülü bir hal aldı. Kim bulmuşsa adını da çok güzel bulmuş :) Üzerine çörek otu da çok yakışıyor ama ben daha önce bahsettiğim çörek otlu kurabiyeyi de yaptığım için eklememiştim. Aklınızda bulunsun sıcakken diğer tüm börekler gibi daha lezzetli oluyor. Aksi halde biraz sert.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: